2 mln zł na usunięcie azbestu w gminach województwa lubelskiego
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie przekaże w tym roku gminom województwa lubelskiego 2 mln zł na zadania dotyczące usuwania szkodliwego azbestu. Jest to efekt tegorocznego naboru wniosków w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. – Dzięki temu programowi z terenu województwa lubelskiego zostanie usunięte kolejne 4 tys. ton rakotwórczych materiałów – podkreśla Agnieszka Kruk, prezes Zarządu WFOŚiGW w Lublinie.
Zarząd Funduszu przyznał w tym roku dotacje dla 19 gmin z terenu województwa lubelskiego. Największe wsparcie finansowe, w kwocie 200 tys. zł, otrzymają gminy Niedźwiada (pow. lubartowski) i Frampol (pow. biłgorajski). Wśród największych beneficjentów tegorocznego wsparcia są także gminy Biszcza i Goraj (pow. biłgorajski) oraz Zakrzówek (pow. kraśnicki).
– Z otrzymanych środków gminy sfinansują mieszkańcom koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Do dofinansowania nie kwalifikują się pozostałe koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego. Odpady zawierające azbest muszą trafić na wyznaczone składowiska najpóźniej do połowy listopada br. – dodaje prezes lubelskiego WFOŚiGW.
Dotacje dla samorządów gminnych na usuwanie azbestu są możliwe dzięki środkom, które na program zostały przeznaczone przez WFOŚiGW w Lublinie oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Szczegółowe informacje dotyczące przeprowadzonego naboru znajdują się na stronie https://www.wfos.lublin.pl/nabor-2023.html.
„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na 2023 r. – pełna lista dotacji
1. Gmina Wólka – 70 tys. zł
2. Gmina Niedrzwica Duża – 110 tys. zł
3. Gmina Jastków – 55 tys. zł
4. Gmina Urzędów – 110 tys. zł
5. Gmina Bełżyce – 145 tys. zł
6. Gmina Łopiennik Górny – 59 tys. zł
7. Gmina Goraj – 150 tys. zł
8. Gmina Biszcza – 196 tys. zł
9. Gmina Frampol – 200 tys. zł
10. Gmina Zakrzówek – 180 tys. zł
11. Gmina Kraśnik – 37 tys. zł
12. Gmina Wojsławice – 93 tys. zł
13. Gmina Niedźwiada – 200 tys. zł
14. Gmina Wysokie – 110 tys. zł
15. Gmina Serokomla – 41 tys. zł
16. Gmina Łomazy – 82 tys. zł
17. Gmina Leśniowice – 60 tys. zł
18. Miasto Międzyrzec Podlaski – 22 tys. zł
19. Gmina Serniki – 80 tys. zł