Współpraca - Program „Czyste Powietrze”
Dofinansowanie kosztów wydawania przez gminy zaświadczeń o dochodach
Od 1 października 2020 r. przepisy ustawy Prawo ochrony środowiska zobowiązują wójtów, burmistrzów i prezydentów miast do wydania zaświadczeń o dochodach osobom starającym się o dofinansowanie z rządowego programu „Czyste Powietrze”.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokrywa koszty wydawania zaświadczeń ponoszone przez jednostki samorządowe. Warunkiem jest jednak podpisanie z WFOŚiGW w Lublinie porozumienia o współpracy przy realizacji zadań w ramach programu „Czyste Powietrze” (http://czystepowietrze.gov.pl/dla-gmin/). Gminy, które zawarły porozumienie w roku 2019 podpisują aneks do porozumienia.
Załącznik nr 2 do porozumienia
Prosimy o uzupełnienie dokumentu o dane jednostki oraz numer rachunku bankowego do wypłaty środków. Podpisane porozumienia w dwóch egzemplarzach powinny być dostarczone do WFOŚiGW w Lublinie.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny z WFOŚiGW w Lublinie pod numerem 81 561 21 72 lub e-mailowy: lidia.kocik@wfos.lublin.pl
Ważna informacja dla gmin, które chcą zawrzeć porozumienie (lub aneks do porozumienia) dotyczące nowych zachęt w ramach realizacji programu „Czyste Powietrze”.
Już od 1 kwietnia 2021 r. gminy na potrzeby rozliczeń – które będą określone w nowych porozumieniach dotyczących zachęt – powinny nadawać wydawanym zaświadczeniom oraz przyjmowanym wnioskom o podwyższony i podstawowy poziom dofinansowania unikatowe numery, które należy umieszczać na tych dokumentach.
Gminy, które mają już zawarte porozumienia otrzymają propozycję ich aneksowania, aneksem zostanie wprowadzona nowa treść porozumienia. W przypadku aneksów wyżej wskazane numery też będą niezbędne do rozliczeń gmin z wojewódzkimi funduszami ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
W razie pytań prosimy o kontakt z ogólnopolską infolinią programu „Czyste Powietrze”. Numer dedykowany gminom, to: 22 340 40 90 (pod poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00).